Endelig! Etter måneder med hardt arbeid bak kulissene, er vi i Flex Applications stolte over å avduke vår nye visuelle identitet. Nysgjerrig på tankene og prosessene bak det hele? Vi ba vår CMO, Lotta Erdtman, om å gi oss detaljene.
La oss begynne fra begynnelsen – hvorfor gjennomgår Flex denne forandringen? Hva er formålet med denne nye drakten?
– Flex har begitt seg ut på en bemerkelsesverdig reise med utrolig fremgang gjennom årene. Imidlertid har vår visuelle identitet forblitt relativt uendret i ganske lang tid nå – logoen og den særegne oransje fargen har vært med oss siden 2015. Så vi følte det var på tide å fornye oss og ta til oss et utseende som gjenspeiler hvem vi er i dag. Den nye visuelle identiteten er ikke bare strømlinjeformet og tiltalende; den utstråler også teknologi, innovasjon og fremtidsretting – akkurat som oss.
Hvordan har mottakelsen vært blant de ansatte?
– Vi startet med å internt lansere den nye visuelle identiteten på et arrangement, og det var tommel opp fra starten av. Alle har vært utrolig nysgjerrige og optimistiske – og knapt kunne vente med å vise det nye designet til verden. Det har vært fantastisk å se slik entusiasme fra alle hos Flex – nå håper vi på like mange hurrarop fra kundene og partnerne våre.
Logoen endres, og Flex blir rosa og blå. Vil kundene fortsatt kjenne oss igjen?
– Ja, mye er nytt, men det føltes viktig å justere alle elementene for å oppnå et sammenhengende og innflytelsesrikt resultat. Imidlertid føler jeg fortsatt meg trygg på at kunder og partnere vil kjenne oss igjen. Og viktigst av alt, jeg tror og håper de forstår at vi fortsatt er den samme Flex under det hele – vi har bare tatt på oss vår mest representative dress. 🙂
“Bringing order to busy bees” er Flex sitt nye slagord som følger den nye logoen. Fortell oss mer om hva det betyr!
– Vel, vi mener den felles tråden i det vi gjør er å bringe orden til alt du som arbeidsgiver eller ansatt, trenger å holde styr på i en hektisk hverdag. Slagordet er ment som en anerkjennelse til alle der ute som jonglerer med sine travle liv, enten de jobber på kontorer, innen produksjon, detaljhandel eller helsevesen. Bringing order to busy bees – det er slik vi bistår kundene våre, rett og slett.
Takk, Lotta, for at du gir oss innsikt i arbeidet bak Flex sin nye look. Er det noe annet du vil legge til?
– Ja, jeg vil gjerne benytte anledningen til å nevne at dette har vært en virkelig teaminnsats, så jeg vil takke alle mine kolleger for deres fantastiske bidrag og partnerne våre, Think Happy Thoughts og Invise, som har vært utrolig profesjonelle og oppmerksomme gjennom hele prosessen.